חברות עסקיות

בעידן המודרני שינוי הפך לשגרה. הסביבה הארגונית משתנה ללא הרף – מתחרים, טכנולוגיה, לקוחות, מצב כלכלי, מצב גלובאלי, שינוי בחוקים ועוד מאלצים את הארגון לבצע שינויים והתאמות במבנה, תהליכים, הון אנושי תחומי עיסוק ועוד. שינוי ארגוני דורש הובלה חכמה ותכנון על מנת להימנע עד כמה שאפשר מחששות והתנגדות שתאט ולעיתים אף תסיט את השינוי מהמסלול. כיועצים ארגוניים זה היעוד המרכזי שלנו – לעצב, להנחות ולסייע בהובלת תהליכי שינוי וצמיחה.

אבחון ארגוני

אחד התפקידים הקריטיים של היועץ הארגוני ושל תהליכי הייעוץ הארגוני בכלל, הוא להגיע לתובנות עמוקות בנוגע לתרבות הארגונית (התנהגויות, ערכים ופיצוח ה"די-אנ-איי" של הארגון), הבנת התהליכים הקריטיים, איתור החסמים, העוצמות והחולשות. תהליך האבחון הארגוני יהפוך להיות אפקטיבי ומשמעותי הרבה יותר ויהווה שלב ראשון בתהליך השינוי אם יצליח היועץ הארגוני להפוך את התובנות להיות כאלה שהמנהלים והעובדים בארגון הגיעו אליהם באופן עצמאי תוך כדי תהליך ולא כמשהו שהונחת מלמעלה. בדרך כלל מתבצע האבחון הארגוני ע"י ראיונות וכדי להפוך אותו לאבחון עצמי מומלץ לעשות שימוש באבחון משתף בגישה יצירתית.

יעוץ ופיתוח ארגוני

אבחון ארגוני, הנחיית תהליכי גיבוש והטמעה של חזון וערכים, המלצה ובחינה של שינויים ארגוניים נדרשים, יעוץ בנוגע למבנה ארגוני, שיפור תהליכים ארגוניים, שיפור יחסי ספק לקוח פנימיים, אינטגרציה בין אגפים, פתרון קונפליקטים, הטמעת תהליכי הערכה ומשוב המבוססים על ניהול עפ"י יעדים, הטמעת תהליכי למידה ארגונית והפקת לקחים.

עבודת צוות

אבן יסוד בתהליכי פיתוח ארגוני היא עבודת צוות. החל מפיתוח צוותי הנהלה, צוותים מובילי תהליך, עבודת צוות בתוך צוותי הנהלות, תחומים, צוותי רוחב, צוותי אד-הוק ועוד.

למידה והפקת לקחים

כדי להתמודד עם סביבה משתנה, על הארגון לפתח מיומנויות ותרבות ארגונית של ארגון לומד שיודע להפיק לקחים. עם השנים רכשנו ניסיון בעיצוב, הנחיה וליווי תהליכי למידה והפקת לקחים בארגון.

הערכת משוב והגדרת יעדים

הערכת עובדים, משוב והגדרת יעדים הם מיומנויות ניהול בסיסיות. יש ללמוד אותם, להתאמן בהם ולבצע אותם באופן שוטף ומובנה. לאנשי דרך ניסיון רב בהטמעת תהליכים אלה באופן מובנה ומשתף, כך שבסופו של דבר התהליך הופך להיות חלק מהשגרה הארגונית.

סדנאות חוויה

סדנאות חוויה הן כלי רב עוצמה לגיבוש ופיתוח צוותים. הרעיון הוא לקחת את המשתתפים הרחק מאיזור הנוחות והמומחיות שלהם לתחומים ומקומות לא מוכרים, להטיל עליהם משימות אישיות וצוותיות ולבחון את התפקוד שלהם. על מנת להפוך כלי זה לאפקטיבי, יש לאפשר זמן לעיבוד שיתמקד בהעברת החוויה ללקחים ותובנות הקשורים לתפקוד בארגון. מעבר להנאה ולגיבוש ניתן להציף בעיות וחסמים ולפתור אותם. חשוב להתאים את אופי הסדנא לאופי הצוות והמטרות.